dustin-native-zone

Bakgrund

Dustin ville locka fler besökare från små- till medelstora företag att besöka mässan Dustin Expo 2014. IDG Content & Marketing Services fick därför uppdraget att producera en content marketing-kampanj inför det stora IT-eventet som ägde rum i Stockholm den 27—29 mars 2014.

Lösning

Huvudsyftet med kampanjen var att informera om den bredd av intressant innehåll som erbjöds inom ramen för seminarieprogrammet under eventet, samt visa att deltagande är väl investerad tid för såväl IT-proffs som beslutsfattare. Som en del i kampanjen skapades en NativeZone i IDGS:s digitala nätverk som fungerade som som redaktionell landningssida där artiklar och videofilmer användes i flera olika kanaler, samt riktade eDR-utskick till målgruppen.

Vill du veta mer?

Ja, skicka mig ett kostnadsfritt förslag om hur ni kan hjälpa mig med mina utmaningar. Fyll i din e-post så kontaktar vi dig och vi lovar att inte skicka spam!