Pan Vision – Höstens hetaste underhållningstips

By 30 maj, 2013NativeZone
Partnerzon för Panvision

Partnerzon för Panvision

Pan Vision är en nordisk speldistributör som dels släppt titlar som Farcry 3, Football Manager-serien och Assassin’s Creed 3, men även utvecklat egna populära spel såsom Pippi Långsrum-serien till Nintendo DS. Den viktigaste perioden för släpp av nya spel är under hösten och fram till jul, då satsar man extra på att nå ut till sina kunder.

Efter diskussioner med Pan Vision kom IDG Content & Marketing Services fram till att en partnerzon skulle vara bästa lösningen för att nå fram till målgruppen i IDG:s kanaler. Ur ett målgruppsperspektiv var pryltidningen M3 mest intressant i detta fall. För att dra trafik till partnerzonen implementerades en sponsorflik i M3:s toppmeny, samt olika puffar på M3:s sajt.

Under kampanjperioden på fyra månader så publicerade IDG Content & Marketing Services löpande skräddarsytt redaktionell innehåll med fokus på allt inom spel och hårdvara. Pan Visions allra hetaste titlar lyftes fram och en kampanjsida hos återförsäljaren Webhallen integrerades för de kunder som ville köpa spelen direkt.

[good-old-gallery id=”288″]

För att ytterligare aktivera målgruppen under kampanjperioden så genomförde IDG Content & Marketing Services två tävlingar med priser från Pan Vision på M3. Båda tävlingarna fick en månads exponering och hade tydlig koppling till aktuella speltitlar från Pan Vision.